Jaká barva je ta vaše?

Barvy ovlivňují náladu a chování lidí. A i když se na celkovém dojmu z restaurace podílí spousta faktorů, barva patří k těm hlavním. Abychom vás inspirovali a dali vám námět k zamyšlení v otázce barev, použili jsme v Tork technologii mozkových vln ve snaze zjistit, jak hosté reagují na různé barvy
what-is-your-colour-macarons-800x300.jpg


Experiment s barvami v restauracích

Experimentu se účastnilo 16 hostů, kteří obdrželi náhlavní sady na měření mozkových vln a vyzkoušeli osm prostředí v osmi různých barvách. Každé prostředí mělo podobu restaurace v kompletně monochromatické barvě – od stěn a podlahy až po nábytek a prostírání. 


Hosté byli požádáni, aby ochutnali nápoj a miniaturní makronku. Makronky byly identické ve všech aspektech kromě barvy, která byla vždy přizpůsobena okolnímu prostředí. V každém prostředí byla hostům měřena mozková aktivita a srdeční frekvence. Hosté měli rovněž vyplnit dotazník, aby bylo možné posoudit jejich reakce. Veškeré údaje z testování byly analyzovány s cílem vytvořit pro každou barvu vlastní profil.

what-is-your-colour-macarons-800x300.jpg

Makronky v osmi různých barvách, ale se stejnou příchutí – podávané v rámci experimentu v prostředí různých barev.

„První teorii barev představil Goethe již v roce 1810. Smyslem experimentu není stávající teorii zpochybnit, ale spíše přispět dalšími poznatky o barvách, zejména v souvislosti s restauračním prostředím,“

říká k tomu Catherine d’Hubert, evropská manažerka pro sortiment v oblasti prostírání SCA Tork.

Najděte si svou barvu!

Na základě výsledků jsme pro vaši restauraci připravili průvodce barvami.