Ženy na toaletách si umývají a utírají ruce

Jak zajistit, aby se cestující cítili na letišti skvěle

Provozní manažeři letiště musí dostát očekáváním cestujících a zajistit kvalitu při každé interakci. V článcích níže se dočtete více o pocitech cestujících na letištích.
 
Letiště nejsou jen odbavovací haly. Většina z nich představuje komplexní multifunkční cestovní centra s širokou škálou služeb, které přispívají k celkovým tržbám letišť. Airport Service Quality (ASQ) je špičková služba pro cestující na letištích a srovnávací program, který měří spokojenost zákazníků. Jejich studie ukazují, že existuje přímá souvislost mezi spokojeností zákazníka a tržbami.*
 
Mnoho správců zařízení letiště se nově soustředí více než na tradiční správu zařízení na zajištění pohody lidí. V čem je rozdíl? V rámci zajištění pohody lidí je cílem dostát očekávání cestujících a poskytnout kvalitu při každé interakci. Návštěva letiště hraje v celkovém dojmu z cesty důležitou roli, takže každá interakce a kontakt jsou důležité.
 
Spokojenost cestujících je dnes možná více než kdy dříve ovlivněna úrovní hygieny a čistoty v halách a na toaletách. Z hlediska údržby to znamená zajistit trvale vysokou úroveň čistoty a hygieny a předcházet stížnostem. S tím, jak rostou požadavky na větší efektivitu provozu, se zvyšuje i zájem o řešení, která šetří čas a snižují pravděpodobnost vyčerpání zásob, plýtvání a vzniku nepořádku. Je zde též poptávka po optimalizaci provozu, které lze dosáhnout pomocí technologie založené na získávání údajů v reálném čase. 
 

tork_easycube_cleaner_800x500.jpg

Jak může přechod na úklid na základě reálných údajů zlepšit dojem cestujících na letišti

 
Toaletami na letištích projdou každý rok miliony cestujících. Poskytovatelé služeb v oblasti správy zařízení dnes musí být schopni nepřetržitě řešit nejnaléhavější problémy týkající se kvality a hygieny, aby udrželi skóre ASQ a zároveň dosáhli optimální rovnováhy mezi rozpočtem a cíli v oblasti udržitelnosti. Počet návštěvníků velmi kolísá a ve špičkách dosahuje vysokých čísel. Každý cestující ale očekává, že když navštíví toalety, budou čisté a bude tam k dispozici toaletní papír, papírové ručníky a mýdlo.
 
Pracujte proaktivně 
Úklid na základě reálných údajů znamená, že pracovníci a jejich nadřízení mají v reálném čase k dispozici data týkající se potřeby realizace jednotlivých činností. Je možné se věnovat přesně těm úkolům, které jsou potřeba, v okamžiku, kdy je to třeba, a tam, kde to je zapotřebí. Pracovníci úklidu tak získají více času, který lze místo toho investovat do lepší kvality s cílem zajistit vysoké standardy v oblasti hygieny, včetně hygienických protokolů, a čistoty pro cestující. Data shromážděná od stávajících zákazníků ve skutečnosti naznačují, že přechod na úklid na základě reálných údajů jim pomohl ušetřit až 20 % hodin práce**** a zajistit, aby bylo v zásobnících až 99 % času dostatek náplně*****, bez ohledu na náhlé změny v návštěvnosti toalet, se kterými se nezbytně pracovníci úklidu na terminálech pro cestující potýkají. Vedoucí pracovníci mohou navíc analyzovat vývoj dat v čase a zlepšit plánování, nákup a logistiku. 
 
Zajistěte si vyšší kvalitu a méně stížností
Díky úklidu na základě reálných údajů mohou pracovníci odvádět s menším úsilím lepší práci. Pokud vědí, co je aktuálně potřeba, stává se práce smysluplnější, méně stresující a kvalitnější. Pomáhá vyhnout se stížnostem dříve, než k nim dojde, a přispívá k pozitivnímu a udržitelnému dojmu cestujících. Už žádné prázdné zásobníky a neuklizené prostory. Ukázalo se, že s tímto proaktivním přístupem k úklidu lze dosáhnout až o 30 % vyšší spokojenosti zákazníků******. 
 
Nastal čas přejít na digitální řešení.

Úklid na základě reálných údajů

Pokud máte v reálném čase k dispozici údaje o potřebě úklidu, můžete výrazně zlepšit správu úklidových prací, a to ve třech důležitých směrech:

Doporučení produktů

Literatura a zdroje


*https://aci.aero/wp-content/uploads/2019/08/ACI_ASQ_Product_and_Services_Brochure.pdf 

**https://www.buildings.com/news/industry-news/articleid/22085/title/unclean-restrooms-impact-students 

*** V porovnání s nejdelší rolí ručníků konkurenčních značek v Evropě a Severní Americe 

**** Na základě zdokumentovaných výsledků dosažených třemi zákazníky využívajícími technologii Tork Vision, měřeno před a po jejím zavedení. 

***** Měřeno na téměř 13 000 připojených zásobnících v období od června do prosince 2019, na základě porovnání doby, kdy je zásobník během měsíce prázdný, s celkovou dobou za měsíc. 

****** Měření spokojenosti návštěvníků na dvou toaletách a ve dvou umývárnách, kde se využívá technologie Tork Vision, a dvou toaletách a umývárnách s tradičními postupy a vybavením na veletrhu ISSA/Interclean, květen 2016. 


Poznámka: Technologie Tork Vision byla dříve označována jako Tork EasyCube®.​